ŠMM

113 статей

Prof. Rimantas Želvys, Ugdymo mokslų instituto Švietimo politikos centras, Vilniaus universitetas

Švietimo sistemą galima traktuoti arba voliuntaristiniu, arba deterministiniu požiūriu. Deterministinis požiūris sako, kad švietimo raida – tai objektyvių socialinių dėsnių ir aplinkybių nulemtas procesas. Voliuntaristinis – kad tai išimtinai mūsų kryptingų pastangų rezultatas. Voliuntaristinis poži...

Aivaras Dočkus, Elektrėnų „Ąžuolyno“ progimnazijos mokytojas

Okupantai Esame įsitikinę, kad ministerija gali ir toliau tęsti savo veiklą ir funkcionuoja galbūt net 99,9%. Juk „okupavome” ne visą ministeriją, ir net ne pusę – užimta tik viena salė Nr. 355. Vadinasi, net apie 300 patalpų laisvos – kiekvieną dieną sveikinamės su darbuotojais, kartu besidarbuojan...

Rimvydas Milašius, Kauno technologijos universiteto (KTU) Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) profesorius

Pastaraisiais metais aprangos ir tekstilės sektorius Lietuvoje ypač sėkmingai vystosi, o finansine išraiška sukuriama daugiau produkcijos nei bet kada anksčiau. Tačiau šiuo metu susidarė labai pavojinga situacija: studijuojančių tekstilės inžineriją nuolat mažėja, todėl vienoje iš didžiausių pramonė...

Judyta Tekingunduz, Lietuvos mokytojų, švietimo ir mokslo profesinės sąjungos Mažeikių raj. susivienijimo pirmininkė, istorijos mokytoja

Kartais, būdami itin mokyti, elgiamės arba neprotingai, arba inertiškai. Kas dėl to kaltas? Kalta baimė ir nežinomybė, o tada atsiranda stručio sindromas – galvą į smėlį ir, atrodo, kad niekas nemato uodegos. Švietimo bendruomenė sujudusi. Vieni skaičiuoja, kiti lipa ant bačkos, treti reikalauja min...